Het zesde jaar van de werkgroep Holwerd aan Zee wordt gekenmerkt door de hartverwarmend mooie documentaire die veel positieve reacties heeft opgeleverd. De film, gemaakt door Kees Vlaanderen, eindigt met dat andere hoogtepunt: de cheque van 15 miljoen van het Droomfonds. Met veel landelijke media attentie tot gevolg. Topjaar voor het draagvlak voor HaZ en de destinatie ontwikkeling van de Waddenkust. Volgens voorzichtige schattingen hebben zo’n 5 miljoen Nederlanders kennisgemaakt met Holwerd aan Zee en de Waddenkust.

Tegelijkertijd stond 2019 in het teken om samen met onze partners te bouwen aan de projectorganisatie die Holwerd uiterlijk in 2025 daadwerkelijk weer moet verbinden met de Waddenzee. Zaken die veelal achter de schermen gebeuren. Automatisch volgt dan vaak de vraag of het goed komt met Holwerd aan Zee. Jazeker! 2019 was de voorzet om volledige financiering met steun van onze partners in te koppen in 2020. Dat lijkt dan een kans voor open doel, maar zo simpel is het nooit helaas. Afijn, 2019 gaat de boeken in als een zeer succesvol jaar met als klap op de vuurpijl de memorabele ondertekening van de intentieovereenkomst om Holwerd aan Zee te maken.

Hoe het verder gaat met Holwerd aan Zee in 2020 is te volgen via onze website, Twitter: @JanSineZijlstra en @HolwerdaanZee, YouTube en op Facebook.

De werkgroep Holwerd aan Zee wenst iedereen een sûn en lokkich 2020

Hessel, Theo, Marco en Jan